Vragen
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Bestellingen worden gewoonlijk op donderdag verzonden. Is er sprake van afwezigheid vanwege vakantie, dan staat dit zowel op de homepage als tijdens het bestelproces vermeldt. Houd er wel rekening mee dat er een wachtlijst geldt voor gepersonaliseerde producten. De wachttijd staat bij het product aangegeven. Alle bestellingen worden ineens verzonden om de carbon footprint te besparen. Bestel je dus zowel wel als niet gepersonaliseerde producten, houd daar dan rekening mee.
Waarom zijn de verzendkosten zo hoog?
Ik krijg met enige regelmaat de vraag waarom het hoger is dan wanneer iemand zelf bij PostNl verzendt. Dit komt omdat PostNl zelf vrijgesteld is van BTW, maar als ik via hen verzend en het bedrag aan mijn klanten doorbereken ik van de belastingdienst wel BTW moet rekenen. Er komt dus 21% bovenop.
Waarom verzenden jullie via PostNl?
Soms vragen klanten mij waarom ik niet via DHL verzend. Ten eerste zijn mijn eigen ervaringen met DHL slechter dan met PostNl. Ten tweede is een verzekering van breekbare producten daar niet mogelijk. Gezien de hoeveelheid kristallen en beelden die ik op jaarbasis verzendt, is PostNl daarom de veiligere optie.